EN BABA ARABESKÇİLER SIRAYLA
1 = ORHAN GENCEBAY
2 = FERDİ TAYFUR
3 = MÜSLÜM GÜRSES
4 = CENGİZ KURTOĞLU
5 = İBRAHİM TATLISES
6 = GÜÇLÜ SOYDEMİR
7 = KİBARİYE
8 = MAHSUM KIRMIZIGÜL
9 = EMRAH
10 = BERGEN
!!!!!!!!!! BİZİM ARABESK SIRALAMAMIZ BÖYLEDİR !!!!!!
Gönderen ADMİN zaman: 05:17
Damar Müzik
Gönderen ADMİN zaman: 05:09
Ünlü sanatçı Müslüm Gürses son zamanlarda arabesk müziğini gerileme yaşadığını ama güçlü yorumcular ile birlikte arabeskin yeniden çıkışa geçeceğini belirtti. Herkes bana arabeskin gerileme dönemi yaşadığını söylüyor. Bana göre öyle değil." dedi.
Gönderen ADMİN zaman: 05:04
ah yanar kalbim ellerinde
yok ki çare gel gitme
aşkımızı terk etme
öldüm ben aşkından
yok ki çare gel gitme
hayatımda görmedim ben
böyle sevme terk etme
hayatımda tanımadım ben senin gibi
sahte doğmaz gönüllerde
yaşanır sevgiler de kahpe dilimde mızrak kalbimde
içtim yine sevgilim san aşık
şerefine değil şerefsizliğine
eğildim yine önünde
gözlerim yaş doldu nolur gitme
bu muydu bizim bizmez aşkımız
ah yanar kalbim ellerinde
yok ki çare gel gitme
aşkımızı terk etme
öldüm ben aşkından
yok ki çare gel gitme
hayatımda görmedim ben
böyle sevme terk etme
yok elimde ellerin
yok yine ben sensizim
yokluğunsa derbeder
ve yalnız seni özledim
ahh gözlerimde tek bir damla kaldı
ben sefil
gittiğinde öldüm yarim
bilmesen de dost kefil
sus ve dinle
son dört var kaderde de hep dert var
sahte gülüşlerse zarar
her gün aynı sahne oynar
kandırlır insan ve
yalan dolu hayatlar
gözlerdeyse yaş var
şimdi otur ağla yar
bu muydu bizim bizmez aşkımız
ah yanar kalbim ellerinde
yok ki çare gel gitme
aşkımızı terk etme
öldüm ben aşkından
yok ki çare gel gitme
hayatımda görmedim ben
böyle sevme terk etme
sensizlik de var kalbimde var evet var
malankolik düşlerimin içindeki sorular
ellerimde yalnızlığı oynuyor bu aralar
anlamam koca bi dünya
neden gelir bana dar
ben miyim senmisin yoksa
hayat mı suçlu
sevenlerin dünyasına adeta gölge oldu
durmadan vurdu
kurdu kahpe oyununu
yoruldu bu beden
bana görülen buydu
bu muydu bizim bizmez aşkımız
ah yanar kalbim ellerinde
yok ki çare gel gitme
aşkımızı terk etme
öldüm ben aşkından
yok ki çare gel gitme
hayatımda görmedim ben
böyle sevme terk etme
Tripkolic...
Gönderen ADMİN zaman: 04:53
O saf temiz sevgimden
En şerefsiz yalan bile daha gerçek senden
Durdu beyin dökülmekte bu sözler kalbimden
Or*spunun aşkı bile büyüktür seninkinden
Seni içimde hep büyüttüm
O yalan sözlerin
Anlamsız mı bakardı hep gözlerime gözlerin
Kendine aşık edip çekip gitmekmiydi niyetin?
Aferin, becerdin, iyi de bi b*k yedin
Sade bi rüyamıydı bu ?
Kendimi mi kandırdım ben ?
Söyle birazcık da olsa sevmedin mi harbiden ?
Pardon dengem çok bozuldu saçmaladım galiba
Senin zalim taş kalbin ne anlarki sevgiden
Bir kadeh şarap bile senden daha yararlı
S*ktir git yanımdan bakışların kalbe zararlı
Rüzgarımla bıraktın beni nasıl ayılayım ?
Sevgi, aşk, duygu hepsinin am*na koyayım
Yanaklarından gamze düşmesin diye her gün bittim
Ama gittin, dönme sakın bakma gözlerime istemem
Sevgimi s*ktir ettim artık, senin için ölemem
Çözemedim sevgiyi hissedemedim göremedim
Doğrudan saptırdın beni aşk nedir bilemedim
Or*spunun aşkı senden iyidir yeni fark ettim
S*ktir git yanımdan şimdi istemiyorum ben seni
Nedir aşk nedir sevgi hepsi yalan hepsi bitti
Geride kalan tek bir şey var onuda sen bilemezsin
İçimde kaldı hep içimde istemiyorum ben seni
Sana ulaşmak için ben büyük çabalar harcadım
Neler çektim neler gördüm nelere katlandım
Duyguları kalbe gömdüm, aşka s*ktir çektim
Nerede aşk nerede sevgi hepsinin Am*na K*yayım
Zaten yalanmış hepsi boşuna uğraşmışım ben
Önüne dünyamı serdim benliğimi bilmeden
Artık çok geç sevsende ben seni istemem
Senin gibi Allah’sız zalim bir kahpeden
Yanaklarından gamze düşmesin diye hergün bittim
Ama gittin dönme sakın bakma gözlerime istemem
Sevgimi s*ktir ettim artık senin için ölemem
Gülşen - Son Sözüm
Hüseyin Turan - Sazım Yanar Sözüm Yanar
Hüseyin Turan - Aklıma Düştü Gözlerin
Murat Kurşun - Son Sözüm
Niran Ünsal - Son Bir Sözüm Var
Lara - Allah Versin
Aşık Derdi Derya - Sizlere Bir Sözüm Vardır
Aşık Derdi Derya - Sizlere Bir Sözüm Vardır
Sezen Aksu - Allahaısmarladık
Zuhal Olcay - Derinde
Barış Manço - Sözüm Meclisten Dışarı
Cem Özkan - Yar
Atakan Çelik - Vanlıyam Şanlıyam
Murat Çelik - Sana Başka Sözüm Yok
Neşet Ertaş - Karadır Bu Bahtım Kara
Anonim - Zivzik Narı Mısan (Cano)
Grup Yorum - Filistin Günlüğü
Neşet Ertaş - Dinle Sana Bir Sözüm Var
Köroğlu - Sana Bir Sözüm Var (Yoldadır)
Neşet Ertaş - Kendim Ettim Kendim Buldum
Gönderen ADMİN zaman: 01:08
Evet arabesk deyince aklımıza gelen o bildik ritim ve melodiler. Kimi zaman acı veren duygularımıza rehberlik ederler, kimi zaman da hayata dört bir koldan sarılmayı. Ülkemiz ve hatta yurt dışındaki bir çok vatandaşımız veya komşu ülkemizin vatandaşlarının dinledi i müziktir "Arabesk".
Peki gerçekten Arabesk nedir?. Sadece sanatın bir yönümü acaba. Gerek bizim bildi imiz manada bir Türk Müzik stili mi gerçekte. Yoksa sadece müzik haricinde sanatın bir çok dalında oturmuş bir kavram mı ? Bildi iniz üzere Türkiye' de kavramlar kargaşası yaşanmaktadır. Bunun nedeni öz kültürden uzaklaşma, hızlı ve yo un de işen teknolojik ve kültürel yapı. Gerekse batılılaşmanın getirdi i bir takım kimlik bunalımları. Eklendikçe birikip yı ınlaşan sebepler yuma ı diyebiliriz. Şimdi diyeceksiniz ki "Baba' ya neler anlatıyorsun sen !.Ne alaka bunlar!. sen Arabesk' ten haber ver dediklerinizi duyar gibi oluyorum" Evet bir çok konulara de inmemiz gerekecek. Arabesk hakkında tam ve detaylı bilgi edinmemiz için bazı konuları de inmek lazım.
Peki o zaman nedir Arabesk?
En Anlamlı Şekliyle Arabesk...
1950' li yılların sonlarında Nuri Sesigüzel ile başlayan ama Orhan Gencebay ile asıl anlamı kazanan arabesk müzik daha sonraki yıllarda Ferdi Tayfur, Müslüm Gürses, İbrahim Tatlıses, Hüseyin Altın, Hakkı Bulut, Gökhan Güney ile doru a ulaşmıştır.
Orhan Babanın arabesk müzi inin do uşu ve gelişiminde en büyük otorite diyebiliriz. Yapılan bu müzi in tartışmaları onunla başlamıştır. Halkımız çok çabuk benimsemiştir. O dönemlerde türküler ve klasik Türk müzi i revaçta idi. Taşralar Türk Halk müzi i ile mutlu olurken kentlerde Türk Sanat müzi i revaçta idi. Tabi batı özentisi a ırlıkta olan bir kesim ise batı müzi ine yönelmiştir. Klasik batı müzi i ile yo rulmaya ve anlamaya çalışıyorlardır. Derken Batının rüzgarı Türkiye' yi de çarptı. Klasiklerden pop ve jazz denilen country a ırlıkta müzikler yapıldı.
Derken Batının rüzgarı Türkiye' yi de çarptı. Klasiklerden pop ve jazz denilen country a ırlıkta müzikler yapıldı. Fecri Ebcio lu, Alpay, Erol Evgin ... ve bunların yanında pop gurupları .... Ama Anadolu halkına ilk zamanlar bu tür müzikler uzaktı. Büyükşehirlerde hatırlı semtlerde dinlenirdi.
Rock müzi idünyayı sarsarken Türkiye' de de etkisi görülmüştür. Ama pop ve jazz müzikte oldu u gibi bu müzikte Anadolu halkına uzaktı. Batı hayranlı ı içinde yaşayan kişilerce bu müzik yayılmaya çalışılmıştır. Bazı sanatçılarımız ise Anadolu Rock müzi i altında bu müzi i azda olsa sevdirmişlerdir. Hatta Anadolu halkıda çok sevmiştir. Özellikle Barış Manço, Erkin Koray, Mo ollar... Ama büyükşehirlere göçen halkımızın duygularını da tam olarak ifade etmekten uzak kalmışlardır.
Gecekondudan yaşayan halkın ezilmişli i, aşkları, feaodal yapının kurbanlarını ifade eden bir protest müzik do muştur. Arabesk müzik. Kısa zamanda gerek Anadoluda gerekse Büyükşehirlerde yaşayan düşük gelirli aileler tarafından sevilmiştir. Hayatın haksızlı ına bazen kaderci bir tutum bazende çözüm getirecek konular ile yapılan şarkılar halkımızın duygularının rehberi olmuştur. Herşeyden önce Türkiye' de do muş ve Türkiye' nin aynası olmuştur. Yaşanan duygulardan beslenmiş taki günümüze kadar gelmiştir. Artık yaşam tarzı olmakla beraber müzik tarzı olarakta bazı otoritelerce ne kadar istenilmesede kendini kabul ettirmiştir.
Bireylere indirgedi imiz de kimi aşkını bulmuş kimisi ekonomik yetersizli i verdi i çile dolu hayatlarını bulmuşlardır. Halk müzi i ile Sanat müzi i arasında çok sesli protest tarzda bir Türk Müzi idir. Amerika' da do an Rock müzi i nasıl onlara göre protest müzik ise Arabesk müzik ise Türkiye' de gelişen çok sesli protest bir olmuştur. Eserlerdeki konular ço u zaman de işik olsada çıkış kayna ı olarak bir benzerlik kurabiliriz.
Altmışlı yılların sonunda Orhan Gencebay, Nuri Sesigüzel ile başlayan arabesk müzik Ferdi Tayfur, Muslüm Gürses İbrahim Tatlıses ile tüm yurtta en çok dinlenen müzik olmuştur. Yetmiş yıllar Arabeskin yayılma yılları olarak de erlendirirsek, 80' li yılların başlarında ise Arabesk Müzi in en dorukta oldu u zamanlardır. Bir çok pop, rock ve sanat müzigi sanatçıları piyasa koşullarına uymak için ya tam arabesk kaset yapmışlar yada üç beş arabesk şarkı albümlerine ilave etmişlerdir. 80' li yılların sonu ve 90' lı yılların başlarında Arabesk müzi e ilgi azalırken pop müzigi patlama yapmıştır. Yine de arabesk Müzigi kadar dinleyeci kitlesine ulaşamamıştır.
Daha önce de indi imiz gibi 90' lı yılların sonlarında özel tv ve radyoların iyice ço alması ile yasaklı arabesk müzik kendini geliştirebilen ve sesini daha çok alana ulaştırabilen müzik olmuştur. Bu arada eskisi gibi protest etkisi azalmıştır. Artık kendi arasında türdeşleri çıkmıştır. Soft arabesk ( taverna ve pop karışımı ). Şarkılardaki konular toplumsal mesajlardan ve bireyin başkaldırışlarından farklı konular almaya başlamıştır. Tabiri caiz ise Damar şarkılar azalmıştır. Evrimleşen ve gelişen arabesk müzik bu günümüze gelmiştir. Kasetleri en çok satan, konserleri en çok kalabalık olan ve halka en yakın olan müzik olarak Türkiye' nin Müzik Literatüerinde yarini sa lamlaştırmıştır. Öcü edebiyatı yapanlar, sık sık eleştirenler artık arabesk Müzi i kabullenmişlerdir.
ARABESK PASAPORT
Adı: Arabesk
Soyadı: Türk Müzigi
Lakapları: Gecekondu ve Varoş müzi i, Dolmuş müzi i, Acılı müzik, İsyankar Müzik, Bunalım Müzik, Damar
Do um Tarihi: 1960' lı yılların başı
Anne Adı: Türkiye
Baba Adı: Türk Halkı
Tabiyeti: Türkiye
Kurucuları: Orhan Gencebay, Nuri Sesigüzel
BABALAR : Orhan Gencebay, Ferdi Tayfur, Muslüm Gürses, İbrahim Tatlıses, Hüseyin Altın, Cengiz Kurtoglu,....
UNUTULMAYANLAR : Nuri Sesigüzel, Esengül, Biricik, Gökhan Güney, Selami Şahin, Hakkı Bulut, Çoşkun Sabah, Arif Susam, Kahtalı, Cavit Karabey...
KRALİÇELER : Bergen, Kibariye, Tüdanya, Ebru Gündeş, Mine Koşan, Neşe ve Gülden Karaböcek, Güllü, Ebru Yaşar, Bülent Ersoy, Ceylan...
GELECEĞİN BABALAR : İbrahim Erkal, Mahsun Kırmızıgül, Hakan Taşıyan, Alişan, Emrah,Güçlü - Derviş Soydemir,Ömer Danış, Ümit Yaşar, Azer Bülbül, ...
ARABESK TERMİNOLOJİSİ
Baba : En çok sevilen, Delikanlı ve agırbaşlı, yardımsever, reklamı sevmeyen arabesk sanatçısı
Damar : En acılı sözlerin ve müzi in bulundugu arabesk şarkı. Dinledikçe kişiyi kendinden geçiren şarkılar.
Kader ve çile : Önüne geçilmesinin çok zor oldugu, kabullenmenin ise olmadıgı mücadele kayna ı
Fantezi : Soft arabesk. Gerek konuları gerekse meledoleri daha yumuşak arabesk şarkılar.
Zalimler : Kader, Aga, Parasızlık, Zengin kız babası, kızını vermeyen baba, Töre, Aldatanlar, mahpusluk
Mapushane : Çilenin olgunlaştı ı, saçları agartılan yer, kader oyunu
Akşamlar : Hasretlik,
Geceler : Hasretlik, İsyan, Yalnızlık, Kirlenme
Sabah : Hiç Olmaz
Ölüm : Sevgili u runa, İsyanın sonu, çözümsüzlük
Aşk : En yogun yaşanan duygular, Kavuşamama, hasretlik, Acı kaynagı
İsyan : Haksızlıga, Aldatılmışlıga, Zalimlere
Jilet : Olmaması gerekir.
Efkar : Onsuz akşamlar olmaz
Gönderen ADMİN zaman: 01:05
İletişim / Yardım / Reklam
Şarkıların tamamı embed kodlarla "dinletilmektedir."
Şarkılarının dinletilmesini istemeyen hak sahipleri şarkılarının kaldırılmasını talep eden bir mail yollamaları taktirde şarkıları kaldırılır.
Sanata ve sanatçıya destek için her zaman orijinal albümlerin satın alınmasını tavsiye ederiz.
e-mail adresimiz: Extazy_Rock06@HotmaiL.CoM
müzik blogumuz: Kral-Radyo.blogspot.com