İlyas Salman Dinle , Celal Oğlan Dinle , 2010 Türkü Dinle






İlyas Salman - Celal Oğlan Destanı
Celal Oğlan, Eskiden Şarkışla’ya, şimdi ise, Altınyayla İlçesine bağlı Deliilyas Beldesinde tahminen 1920 yılında doğmuş, yakınlarından alınan bilgiye göre, 1947yılında düğününün başlayacağı günden bir gün önce vefat etmiştir. Yiğitliği, cömertliği ve etrafına gösterdiği saygı ile dikkat çeken Celal Oğlan’nın amansız bir hastalığa yakalanarak, tam da düğünün başlayacağı bir sırada ölmesi sevenlerini üzüntüye boğmuş ve ardından bu ağıt doğmuştur. Dilden dile dolaşarak meşhur bir türkü olan bu ağıt daha sonra, radyo vasıtasıyla yurdumuzun her tarafına yayılmıştır. Oldukça uzun bir metni olan bu ağıtın büyük çoğunluğunu, Celal Oğlan’ın nişanlısı Döndü söylemiştir.


Kapımızın önü yonca
Yonca kalkmış dam boyunca
Bu yoncayı kim biçecek
Celâl Oğlan olmayınca.

Aşağıdan gelen deve
Gevişini geve geve
Sanki ben de gelin oldum
Celâl gilin büyük eve.

Evlerinin önü kare
Selam söylen Celâl yare
Nişanlısın eller almış
Bulunmaz mı buna çare ?

Bağdat Teyze Bağdat Teyze
Ne dedin de geldin bize
Üç kızınan davet gezdik
Bizim düğün kaldı güze.

Aşağıdan kuş geliyor
Sesi bana hoş geliyor
Celâl’i götüren taksi
Dolu gitti boş geliyır.

Çimentonun büyük ordu
Kaynatam talime durdu
Yıkılasça şu çimento
Benim Celâl’imin yurdu.
Evlerinin önü arpa
Kırat gelir kırpa kırpa
Celâl Oğlan can veriyor
Kollarını çırpa çırpa

İpek mendil dâne dâne
Yudular serdiler güne
Ana Celâl’i yudular.
Baş ucunda döne döne.

Aşağıdan gelen atlı
Atlının yüreği dertli
Döndüm de ardıma baktım
Celâl’in kapısı kitli.

Sivas’taki büyük ordu
Babam da talime durdu
Benim eşim ölmez idi
Elleham çimento yordu.

Ağlayıp da güleceğim
Çatlayıp da öleceğim
Yengeler kapıya geldi
Vur davulcu bineceğim.

Celâl odada yatıyor
Yorganını yel atıyor
Ne yatıyon Celâl Oğlan
Nişanlını el satıyor.

0 yorum:

İletişim / Yardım / Reklam

Sitedeki şarkılar tanıtım amaçlı konulmuştur.
Şarkıların tamamı embed kodlarla "dinletilmektedir."
Şarkılarının dinletilmesini istemeyen hak sahipleri şarkılarının kaldırılmasını talep eden bir mail yollamaları taktirde şarkıları kaldırılır.
Sanata ve sanatçıya destek için her zaman orijinal albümlerin satın alınmasını tavsiye ederiz.
e-mail adresimiz: Extazy_Rock06@HotmaiL.CoM
müzik blogumuz: Kral-Radyo.blogspot.com

'

Bu site, Google tarafından altyapısı desteklenen Blogger hizmetinden yararlanmaktadır.
© 2009-2010 http://kral-radyo.blogspot.com Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayımlanamaz.
"Taklitler Asıllarını Yaşatır"


Back to Home Back to Top Arabesk Dinle - Kral Radyo Dinle - Ferdi Tayfur Dinle - Damar Dinle - Müslüm Baba Dinle. Theme ligneous by pure-essence.net. Guruphepsifanclup1 by Njqhtr.